Bloemen:)! - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Nikkie Korsten - WaarBenJij.nu Bloemen:)! - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Nikkie Korsten - WaarBenJij.nu

Bloemen:)!

Door: nikkiekorsten

Blijf op de hoogte en volg Nikkie

23 Mei 2011 | Zuid-Afrika, Observatory

Ik ga toch nog even wat dingetjes vermelden voordat ik ALLES vergeet wat ik hier allemaal doe en meemaak!

Mijn tentamens heb ik met succes behaald: 7.7 voor Internationaal Recht en een 7.1 voor economie. (Die laatste ben ik echt trots op want dat is normaal niet mijn sterkste vak om het even rustig uit te drukken) Ook bij Pick n Pay was ook iedereen super trots op mij:) Er stond opeens een enorme bos bloemen voor mijn deur toen ik thuis kwam. Deze heb ik gekregen van Andre, Suzanne en Babalo en er zat dit kaartje bij: Congratiolations on your fantastic results, we are proud of you! Zo een hartelijk gebaar maakt me helemaal vrolijk. Ze staan trouwens nog steeds op mijn kamer maar dan helemaal uitgedroogd…. Ik vind het gewoon pijnlijk om weg te gooien;)

Vorige week kreeg ik nog een verrassing van Andre waar ik iets minder vrolijk van werd: een hele mooie boete van 300 rand omdat we 21 km te hard hebben gereden op de Gardenroute. Gelukkig zijn we hier in Afrika en kost het ons dus 30 euro gedeeld door 2 personen;) En je krijgt er nog een mooie vakantiefoto van de auto bij cadeau, haha.

Afgelopen woensdag was het nationale verkiezingdag, wat dus, zoals elke gelegenheid, aangenomen wordt om er een Public Holiday van te maken. Die dag heb ik mooi even gebruikt om te gaan Skydiven. Ja mensen, dat MOET je een keer gedaan hebben! Eerst krijg je instructies en een hele uitrusting om. Vervolgens loop je naar het ‘oorlogs’ vliegtuigje. Er zaten geen stoelen in en overal zag je de schroeven gewoon zitten. Maargoed, ik dacht, dood ga je toch wel een keer en in het leven moet je risico’s nemen om het spannend te houden. Toen we eenmaal op een goede hoogte zaten, met uitzicht op robbeneiland, de Tafelberg en het Afrikaanse landschap, was het tijd om eruit te gaan. Tom moest er als eerst uit met zijn begeleider, die had het niet breed want hij heeft hoogtevrees. Daarna was ik aan de beurt: ik kon niet wachten!! Samen met mijn begeleider (echt een knappe kerel trouwens!!:)) rolden we uit het vliegtuig. Dat gevoel is zzzzzzzzzzzzooooo heerlijk!

De dag daarna gingen Andre, Carol, Sebas en ik de video bekijken van het skydiven bij Andre op kantoor. Toen de film eenmaal bezig was, zei ik dat ik het nog een keer wilde doen: but then when there are no clouds….. Carol verstond dat ik zei: but then without clothes!! Ze keek me aan en vroeg waarom ik dat graag wilde doen. Dus Andre, Sebas en ik lagen helemaal in een scheur. Andre zei dat ik dan wel even moest uitkijken welke versie van de film ik dan naar ons mam zou sturen, haha. Dus we hebben weer een leuke dag gehad bij Pick n Pay!

Ook heb ik vandaag een mailtje gekregen van een manager van Goedgedacht: de boerderij waar ik een week ga logeren om vrijwilligerswerk te doen. Hij vroeg me of ik het leuk zou vinden om een team leiders van jongeren les te geven in management vaardigheden en basic administration skills. Dat lijkt me supertof om te doen!!! Dus daar ga ik binnenkort eens een mooi programma voor maken:) Ook een jongen uit New York gaat met mij mee naar Goedgedacht. 16 juni ga ik samen met hem en Suzanne Ackerman naar de boerderij.

Verder ben ik al twee keer op zondag naar de kerk geweest. En ik vind het nog leuk ook! Het is een soort van zaal in Pinelands dat als kerk wordt gebruikt. Er zitten gemiddeld 300 jongeren tijdens de ‘service’. Aan het begin van de dienst speelt een band mooie rockachtige muziek. Which I really prefer!!! De liederen worden met een powerpoint presentatie geprojecteerd zodat iedereen mee kan zingen. Tevens worden er presentaties gegeven van docenten van bijvoorbeeld de University of Cape Town. Die man paste stukken uit de bijbel toe in business. Dan begint een mis opeens WEL interessant te worden. Wat een verschil met Nederland. Je merkt wel dat de gemiddelde jongere hier een stuk geloviger is in Nederland. Maar hier wordt je ook meer gemotiveerd om naar de kerk te gaan door de manier waarop ze het aanpakken. Je leert er ontzettend veel van en het gewoon gezellig met al die Afrikanen.

Vorige weekend heb ik Lionshead beklommen, dat een heel mooi uitzicht gaf over Kaapstad met zijn haven en de zee. Dit heb ik samen met een Canadese (Miriam) en een Nederlandse (Suzanne) meid gedaan.

Oja, en gisteren heb ik naar de finale van AJAX Cape Town gekeken in de World Cup stadium. (Greenpoint Stadium). Helaas hebben ze wel verloren…. Maar toch was het super gezellig. Wesley was er ook bij. Wesley is een kerel uit de townships die tegenwoordig bij ons in huis woont;) Hij is altijd vrolijk en altijd aan het lachen.


x

  • 24 Mei 2011 - 08:29

    Sabine:

    my god, what a life;)

  • 24 Mei 2011 - 10:39

    Meike:

    Nikkie echt een leuk verhaal :D!

    Jij hebt het zo zwaar daar haha ;)
    Dat van without clothes is hilarisch haha.

    Have fun!

  • 08 Juni 2011 - 20:37

    Peter:

    Wegpiraat. :)

  • 20 Oktober 2011 - 13:07

    Lia:

    Hoi Nikkie,

    Zo te lezen heb je een leuke tijd gehad in Zuid-Afrika!

    South African Tourism, het verkeersbureau voor Zuid-Afrika in Nederland, lanceert een community platform, waar Zuid-Afrikaanse locals en Nederlanders met elkaar in contact kunnen komen, inspiratie opdoen, maar ook nuttige tips & tricks over het land kunnen horen én zien! Je zou bijvoorbeeld foto's kunnen uploaden en tips kunnen geven over must sees. Het wordt een real time interactieve reisgids, gemaakt door locals en door reizigers die al in Zuid-Afrika zijn geweest.

    Op 25 oktober 2011 lanceert South African Tourism een grote campagne om de community bekend te maken. Wij geven jou exclusieve toegang om vanaf vandaag 19 oktober 2011 lid te worden van de bètaversie van de community op www.mijnzuidafrika.nl. Je kunt je Zuid-Afrika content (je blog, maar ook filmpjes, en foto’s) toevoegen aan de community, maar we zijn ook benieuwd naar jouw mening over de community dus stuur vooral je feedback naar information@southafrica.net.

    Laat zien hoe geweldig Zuid-Afrika is! Alvast bedankt voor je enthousiasme en moeite!

    Groeten,

    Namens het South African Tourism Team,
    Lia

    South African Tourism
    Jozef Israëlskade 48 A
    1072 SB Amsterdam
    information@southafrica.net

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikkie

Actief sinds 02 Feb. 2011
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 19845

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2011 - 03 September 2011

London

04 Februari 2011 - 13 Juli 2011

Cape Town

10 Januari 2012 - 30 November -0001

Stellenbosch University

Landen bezocht: