Gardenroute Vakantie - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Nikkie Korsten - WaarBenJij.nu Gardenroute Vakantie - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Nikkie Korsten - WaarBenJij.nu

Gardenroute Vakantie

Door: nikkiekorsten

Blijf op de hoogte en volg Nikkie

23 Mei 2011 | Zuid-Afrika, Observatory


Op het moment dat ik dit aan het schrijven ben zit ik in een Bed&Breakfast in Barrydale. Mirthe is nog even aan het douchen en ik dacht ik moet toch maar weer eens even mijn verslagen gaan bijwerken. Door alle toestanden met de herkansingen had ik daar even geen tijd voor;)

In first case zal ik beginnen met onze ‘organisatie’ van de reis. Plannen is blijkbaar voor ons beide niet het sterkste punt. (Twee dagen van tevoren begonnen we met boeken). Na 2 uur hadden we drie nachten geboekt, de rest hadden we geen zin meer in. We zouden voor een week gaan en rest van het verblijf gingen we op de route wel even ‘regelen’ haha. Ook zaten we met het probleem dat we misschien geen auto zouden hebben. Sebas had namelijk de companycar meegenomen op een hikingtour en had daarmee 70 km ‘off the road’ gereden. De auto is hier dus niet voor gemaakt en kwam dus nogal gehavend terug. Maar Sebas ging het probleem oplossen en had een afspraak gepland met de Honda-garage, de dag voordat ik met Mirthe op vakantie zou gaan. Dus het werd een gezellige stressvolle dag bij Pick n Pay. ’s Middags belde de garage op dat er een onderdeel voor de auto uit Johannesburg overgevlogen moest worden. Ze zeiden dat ik de auto wel mee kon nemen op de Gardenroute maar Andre vond dit niet zo’n strak plan omdat we in ‘The middle of nowhere’ konden staan met de auto en dan erg ver van huis waren. Daarna heeft Andre gevraagd aan degene die over de companycars gaat of er niet nog ergens een reserve-auto stond die we mee konden nemen. En jawel, er was er nog één!:) Echter…. de sleutel ervan lag bij een medewerker thuis en die was al twee keer vergeten om die mee te nemen naar het werken. De volgende dag zou hij hem wel weer terugbrengen. Dus ik ben de dag dat we gingen vertrekken samen met Mirthe naar Pick n Pay gereden om die auto op te halen. Eerst heb ik Mirthe nog even kort voorgesteld aan een paar collega’s en daarna hebben we de auto meegenomen naar de Gardenroute. Het is een Toyota-family car. Onderweg kwamen we erachter dat het linkerraam niet omlaag kon en dat de muziek het niet deed. Omdat we beide wel creatieve inzichten blijken te hebben, hadden we daar wel een oplossing voor. Eén zou rijden en de ander zou met de laptop als DJ functioneren:D En op de helft gingen we telkens omwisselen. Great, isn’t it!

Op donderdagmiddag vertrokken we richting Oudtshoorn. Het eerste gedeelte reed Mirthe en in Barrydale hebben we na een hele korte stop omgewisseld. We moesten namelijk snel doorrijden voordat het donker werd. De rit naar Oudtshoorn was echter nog lang dus op een gegeven moment werd het toch donker en reden we door het duister verder. Het enige wat we zagen waren de lampen van onze eigen auto en de sterren. Wat een mooi effect geeft maar niet zo’n fijn gevoel bij de gedachte dat wanneer er iets gebeurt, het lang duurt voordat er hulp in de buurt is. Maar eind goed al goed kwamen we toch aan in Oudtshoorn bij de Bed&Breakfast ‘Earthbound’. De gastvrouw kwam naar ons toegelopen en zei dat ze zich al zorgen aan het maken was. De mensen zijn hier zo lief en vriendelijk! Ze kende ons niet eens en ze maakt zich zorgen! Ons plekje zag er erg knus, gezellig en verzorgd uit. We hadden onze spullen neergezet en zijn toen meteen wat gaan eten in het dorp. We hadden zo’n honger van de lange reis door de bergen!

Na een heerlijk ontbijtje zijn we de volgende morgen vroeg op pad gegaan om naar de Cango-caves te gaan. Dit zijn grotten in Oudtshoorn die vroeger door Nederlanders ontdekt zijn. Hierna zijn we doorgereden naar een Struisvogelboerderij. Hier kregen we uitleg over de beesten en een rondleiding. Op het einde kon je er ook op gaan rijden. Dit hebben we toch maar niet gedaan. Het zag er niet zo heel stabiel uit en de vogels verliezen daardoor ook een deel van hun veren.

We hadden genoeg gezien in Oudtshoorn en zijn doorgegaan met onze tocht op weg naar Plettenbergbay want daar hadden we onze volgende bestemming geboekt. Aangekomen bij het Backpackershostel viel het ons toch een beetje tegen. Het was echt vies en overal liepen beestjes tegen de muur. Dit was voor ons dus de eerste en laatste keer in een backpackers verblijf.

De volgende dag hebben we onze spullen snel ingepakt en zijn we weer doorgereden naar Tsitsikamma en Stormsriver. Daar hebben we een kanotocht gedaan op Stormsriver. Eerst moesten we met de kano de zee op peddelen waarna we vervolgens de uitmonding van Stomrsriver opvaarden. Dit was het mooiste dat ik gezien heb op de hele Gardenroute. We peddelden op het water in een kloof tussen twee bergen in. De rand van de bergen verdween in soort mist voordat ze het water raken. We vaarden onder een bruggetje door waar mensen stonden te kijken naar de haaien die onder onze kanoos doorzwommen. (Deze zijn overigens niet gevaarlijk, al was ik aan het twijfelen om te vertellen van wel om de sensatie erin te houden;) Alsof je in de film van ‘Pirates of the Carebean’ zit.

Hierna hebben we in een gezellig (Wel een goed aangeschreven!!) backpackers lodge geslapen. ’s Avonds ben ik nog even bij het vuur gaan zitten en heb ik gezellig gebraaid met een stel Zweden, Duitsers en Afrikanen. ’s Morgens zijn we weer vroeg op pad gegaan om naar Knysna te rijden. Een heel mooi vissersdorpje waar we ’s Avonds heerlijk pizza hebben gegeten bij een Italiaan.

Jongens, het is al bijna een maand geleden dat ik de Gardenroute heb gedaan dus mijn hersens zijn nu volop aan het werken om te herinneren welk plaatsje we na Knysna hebben genomen om te bivakkeren;) ……….. Ik ga vanavond Mirthe maar eens vragen en dan zet ik deze blog alvast op mijn waarbenjijnu en dan kan ik weer even verder aan mijn scriptie werken;)

Tot snel!x

  • 23 Mei 2011 - 12:04

    Sabine:

    waauuuww.. woarum kan zoee iets in nederland neet??
    alles wat in zoe ein land kan, echt ongeluifelijk, doa beej valtj ein trip door nl echt in het niet;)

    dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikkie

Actief sinds 02 Feb. 2011
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 19830

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2011 - 03 September 2011

London

04 Februari 2011 - 13 Juli 2011

Cape Town

10 Januari 2012 - 30 November -0001

Stellenbosch University

Landen bezocht: