Back to normal - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Nikkie Korsten - WaarBenJij.nu Back to normal - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Nikkie Korsten - WaarBenJij.nu

Back to normal

Door: nikkiekorsten

Blijf op de hoogte en volg Nikkie

27 April 2011 | Zuid-Afrika, Observatory

Hee!!

Dit verslag stond nog steeds op mijn bureaublad opgeslagen dus het wordt eens tijd dat ik het ga posten.

Bezoek docenten Hogeschool Zuyd aan Pick n Pay

Eergisteren zijn twee docenten van Hogeschool Zuyd op bezoek geweest bij Pick n Pay. Tijdens de meeting heb ik een korte presentatie gegeven over Pick n Pay en wat voor projecten ik doe. (Recycle Project en CSI project) Ik kreeg veel positieve reacties, zowel van de docenten als van mijn stagebegeleider. Het doet me goed om te horen dat iedereen blij is met het werk dat ik doe voor Pick n Pay:)

We kregen nog een cadeautje van Anne-Marie en Jac. Andre kreeg een pak stroopwafels en ik kreeg een pak hagelslag (die nu al half leeg is). Ook werden er natuurlijk foto’s gemaakt.

Meeting Carbon Disclosure Project

Vorige week kwamen Sebastian en ik ’s morgens aan bij Pick n Pay en er lag een briefje voor ons klaar van onze stagebegeleider. Of we namens Pick n Pay naar een meeting over het Carbon Disclosure Project wilden gaan in Conference Center en ook even een welkomst woordje wilden doen. (we waren namelijk de enige vertegenwoordigers op dat moment van Pick n Pay). Dus ik zei gelijk dat ik dat wel wilde doen, voordat ik me realiseerde dat dit dus wel in het Engels moet gebeuren en dat ik echt helemaal niks van dat project wist. Maargoed, ik moest me toch aan mijn woord houden. Ik ging daarna tegenover allemaal managers van andere bedrijven (o.a. Woolworths) een woordje doen namens Pick n Pay. ‘On behalf of Pick n Pay I would like to welcome you’. Ik met mijn Nederlandse accent;) But we keep on smiling! Ik heb uitgelegd dat we ‘overseas’ stagiaires zijn en waar we vandaan komen en wat we doen enzo. Voor tekst en uitleg over het project heb ik toch maar iemand anders gevraagd;)

Tentamenweek at Pick n Pay

De herkansingen zitten er weer op!! Het ‘normale’ leventje in Zuid-Afrika kan weer beginnen! Eindelijk! Ik mag wel al vermelden dat ik Internationaal Recht met een 7.7 heb af mogen sluiten. Bij Pick n Pay was iedereen trots op mijn resultaat:) Ze hebben daar dan ook allemaal erg meegeleefd met mijn tentamen week.

Omdat het in ons huis bijna niet mogelijk was om te leren (er wonen 14 studenten, en er is 24/7 leven in huis) werd me aangeboden om bij Pick n Pay te studeren in een aparte ruimte. Deze ruimte is gelegen tegenover de trap en de lift in de gang. De medewerkers op mijn verdieping en de bovenste verdieping zagen me dus vaak studeren doordat ze me door de ruit zagen zitten.

Toen het eenmaal 5 minuten was voordat ik echt mijn tentamen Recht moest gaan maken werd het helemaal spannend! De company Lawyer (Debby) en mijn stagebegeleider (Andre) kwamen nog even een officiële toespraak houden: Wat de regels waren, hoelang ik de tijd had en wanneer ze me weer kwamen halen want ze gingen de deur op slot doen! En ik moest de vragen goed lezen en goed inschatten hoeveel tijd ik zou besteden aan elk onderdeel want het zou een hele klus gaan worden. Ik dacht dat Andre een grap maakte toen die zei dat hij de deur ging afsluiten. Dus ik zei tegen hem ‘When there is fire, I have to jump out of the window or what?:D Hij vertelde me dat hij de sleutel bij zich zou houden en dat hij om het kwartier (door het raam) kwam kijken of alles nog goed ging en dat wanneer er brand was hij me wel kwam halen. Ook Debbie zou af en toe komen controleren. Klokslag half 12 kreeg ik het tentamen in mijn handen en verlieten Debbie en Andre het kantoor. Toen ik de sleutel hoorde omdraaien wist ik dat het serieus was wat Andre zei. Zo officieel heb ik het nog nooit meegemaakt! Ze hadden nog gelijk ook over dat ik mijn tijd goed moest verdelen want ik had elke seconde nodig om dat tentamen te maken! Wat een inzicht:)

Een andere medewerker van de afdeling, waar je altijd wel mee kunt lachen, vroeg me of ik echt opgesloten zat in dat kantoor om mijn tentamen te maken. Ik zei ja en ik dacht daar komt weer een opmerking: of ze bij Pick n Pay soms dachten dat ik spiekbriefjes in het toilet zou hangen! Dus die lag weer helemaal in een scheur;)

Iedereen op kantoor die ik na de tentamens tegenkwam vroeg hoe het was gegaan. Erg leuk dat iedereen in het bedrijf zo meeleeft;) Zelfs mensen die ik voorheen nog nooit gesproken had waren allemaal erg geïnteresseerd. Toen ik bij Suzanne op kantoor binnenliep vroeg ze gelijk of ik al resultaten had binnengekregen. Op dat moment had ik net gezien dat ik een 7.7 had voor recht en ze was trots op mij toen ze het hoorde:)

Maargoed, ik heb de tentamenweek weer overleefd en mag nu weer verder met mijn leventje in Africa en werken aan mijn afstudeerscriptie.



  • 27 April 2011 - 16:44

    Sabine:

    haha ich zeen het al hielemoal veur mich dich met dien welkomst woordje;)
    succes met dien scriptie!! ich dink aan dich
    xx

  • 27 April 2011 - 18:28

    Ellen:

    Hoi Nikkie, ik denk dat we alle studenten bij Pick'n Pay tentamens gaan laten maken (dan zal er nooit meer gefraudeerd worden :-D ) Ha ha, grappig dat ze je zo in de gaten hebben gehouden. Groetjes,
    Ellen

  • 28 April 2011 - 06:10

    Meike:

    Hee Nikkie echt grappig hoe serieus het er aan toe ging met je tentamen en leuk dat iedereen zo meeleefde!

    Liefs Meike

  • 30 April 2011 - 20:19

    Irene Jacobs:

    Hoi Nikkie,

    Fijn om te horen dat je je tentamens goed gemaakt hebt! Gefeliciteerd!
    Hoe vind je het nu eigenlijk om te werken voor dat bedrijf? Het klinkt in elk geval alsof je een erg capabele werknemer bent ;). Ik wens je in elk geval veel plezier vanavond met koninginnedag! Ik zelf moet een term paper voor kunstgeschiedenis schrijven (hoerra..).
    Well, have fun in South Africa!

    Groetjes,
    Irene

    Ps. Zodra je terug bent moeten we maar eens bijkletsen.

  • 03 Mei 2011 - 12:18

    Sanne:

    Hee Nikkie,

    super good desse dien tentamens hes gehaaldj! :D
    en hiel vul succes met dien scriptie!! Giet dich zeker lukken..

    xx

  • 07 Mei 2011 - 14:16

    Oma En Opa:

    Geweldig dat je Internationaal Recht met een 7.7 hebt af mogen sluiten. Ook wij zijn erg trots dat je het er zo goed hebt afgebracht. Hoewel het ons al zeer ontspannen lijkt in Zuid Afrika, zal dit toch wel extra bijdragen aan een ongedwongen sfeertje. Hartelijke groeten en tot Skype.

  • 09 Mei 2011 - 06:17

    Meike:

    Nikkie het wordt tijd voor een nieuw reisverslag!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikkie

Actief sinds 02 Feb. 2011
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 19847

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2011 - 03 September 2011

London

04 Februari 2011 - 13 Juli 2011

Cape Town

10 Januari 2012 - 30 November -0001

Stellenbosch University

Landen bezocht: