Way of life - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Nikkie Korsten - WaarBenJij.nu Way of life - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Nikkie Korsten - WaarBenJij.nu

Way of life

Door: nikkiekorsten

Blijf op de hoogte en volg Nikkie

17 Februari 2011 | Zuid-Afrika, Observatory


Houwzit?!

Ik ben jullie nog een paar dagen reisverslagje verschuldigd....dus bij deze;)

Twee dagen geleden heb ik weer wat meegemaakt op stage! Ik kwam terug van het fitnessen en zag dat het licht op het kantoor uit was en dat er niemand was. Dus ik loop naar binnen, doe het licht weer aan en installeer me weer achter mijn laptop om verder te werken. Na twee minuten kruipt opeens de secretaresse onder het bureau vandaan! Ik schrok me kapot! Dus ik vraag of alles oke is en zegt ze zo: Ja, ik heb echt heerlijk geslapen net!! En dat was vandaag dus weer zo... hier is dat blijkbaar normaal:)

Ze heeft me vandaag trouwens wel uitgenodigd om bij haar thuis te gaan braaien. Ze had nog een dochter van 21 dus dat wordt wel gezellig. Braaien bij mensen thuis is hier echt een Way of Life! Heerlijk!!

De volgende dag had ik een gesprek met mijn stagebegeleider over mijn afstudeeropdracht. Het wordt echt super interessant:D Maar wel ontzettend veel. Ik moet voor heel Western Cape (provincie waar Kaapstad in ligt) een plan opzetten en implementeren op het gebied van recycling. Zowel juridisch, financieel, logistiek en markting. Ook moet ik voor een afdeling een stuk gaan schrijven over het beleid van de afdeling Sustainability voor in een jaarverslag. Het is echt een geweldig mooi project!!

Monkeyride

In Zuid-Afrika op de weg rijden is trouwens net een computerspel. 10.000 punten als je niemand raakt. Hier steekt iedereen zonder te kijken de weg over, of staat midden op de streep waar een weg 6 rijbanen heeft. Gisteren was ik bijna die 10.000 punten kwijt: Ik kwam aangereden, over the mainroad en daar staat natuurlijk weer zo'n aap op middenstreep van de weg. Op de andere weghelft komt ook een auto aangereden en begint kei hard te tuteren op die man. Die man schrikt en springt gewoon recht voor mijn auto. Toen kon ik nog net mijn stuur de andere kant op gooien. Het scheelde echt maar een haartje!

Voor het beeld:
nog even mijn dagindeling doordeweeks:

7.00 opstaan
8.30-9.00 aanwezig zijn op het werk.
12.00-13.00 fitnessen op het werk
13.00-13.30 lunchpauze
13.30-15.00 werken (tenzij het druk is dan mag ik tot 17.00uur doorwerken;)
15.30 thuis, relaxen in de zon

Dit was wel weer even genoeg voor vandaag;)

Groeten!



  • 17 Februari 2011 - 14:51

    Sabine:

    Dus doa is het pas echt tour de tour.. met die 10.000 punten;)

    Have fun en geniet van de zon!

  • 17 Februari 2011 - 16:44

    Kim:

    Zo he, wat een relaxed dagje heb je daar. Zo wil ik ook wel werken.

  • 17 Februari 2011 - 18:42

    Meike:

    Leuk bericht!!
    Wat is braaien :P??

    En jou dagje is echt relaxed haha.
    En wat heb je een grote maar vette afstudeeropdracht!!

    Geniet van de zon ;)!

  • 17 Februari 2011 - 19:15

    Anne-Marie:

    Hey Nikkie, leuk om zo ook je belevenissen te kunnen blijven volgen! Zo te lezen bevalt de stageplek wel... had ik je toch gezegd! En met het scriptie onderwerp komt het nu ook wel goed? Ik hoor het graag nog even.
    groetjes uit Sittard!

  • 17 Februari 2011 - 19:34

    Nikkie:

    Braaien is hier Barbequen;) Dat die afrikanen hier minimaal 3 tot 4 keer in de week!:) Die weten wel wat lekker leven is hier!haha

  • 18 Februari 2011 - 10:52

    Kim N. :

    Nikkie klinkt allemaal helemaal top! Ik dacht dat ik hier een ambtenarenbestaan had maar jij overtreft alles! Geniet ervan en veel succes met je opdracht!!

  • 22 Februari 2011 - 12:35

    Maarten:

    Haha een exact kopie van mij doordeweekse dag! :P

  • 25 Februari 2011 - 08:57

    Stijn:

    Nikkie,
    Wat ein relaxe daag indeiling :D:O mer ein deenk vraog ich mich aaf,,,,,wie kin dien opdracht vul wirk zeen als dich mer 4,5 oor per daag hoofs te wirke ,,,,:O haha neet normaal gek wie relax:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikkie

Actief sinds 02 Feb. 2011
Verslag gelezen: 50
Totaal aantal bezoekers 19837

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2011 - 03 September 2011

London

04 Februari 2011 - 13 Juli 2011

Cape Town

10 Januari 2012 - 30 November -0001

Stellenbosch University

Landen bezocht: