Medicijnman - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Nikkie Korsten - WaarBenJij.nu Medicijnman - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Nikkie Korsten - WaarBenJij.nu

Medicijnman

Door: nikkiekorsten

Blijf op de hoogte en volg Nikkie

19 Februari 2011 | Zuid-Afrika, Observatory

Goedenavond!

We zijn net klaar met braaien en ik dacht ik ga nog eens even een verslagje posten.

Gisteren moest ik op een controle voor mijn tanden bij de locale Medicijnman hier;) Na, die kerel gebruikt volgens mij nog net geen krodillentangen om tanden eruit te halen... Ik lig daar in die stoel en kijk om heen en zie alleen maar viezigheid liggen. Die 'Medicijnman' zei me dat ik een groot gat in mijn tanden heb. Vandaar dat ik pijn had. Maargoed, hij schreef me een antibiotcakuur voor van 5 dagen! Om even een gaatje te vullen! Ik zeg: " dat doen ze in Nederland niet". Kijkt die me aan alsof ik uit een vreemd land kom. Dus over een week mag ik weer terug naar die Medicijnman om dat gaatje te vullen. Ik zie er nu al tegenop..

Vanmorgen zijn we even naar een marktje geweest in Woodstock. Het was ontzettend druk dus we waren ook snel weer weg. Gaf een beetje een touristengevoel om daar rond te lopen;)
Daarna zijn Mirthe, Stephanie en ik doorgereden naar Clifton Beach. Deze stranden staan in de top 10 van mooiste stranden ter wereld. En dat was het ook! Kraakhelder water, krijtwitte stranden en uitzicht op Lionspeak. Het water is alleen ijskoud omdat de stroming van Antartica komt. Maar toch heerlijk om even in af te koelen!

Ook heb ik nu les van een Private Teacher op een universiteit in Mowbray om mijn Engels te verbeteren. Ik dacht eerst even dat die vrouw mijn toekomst ging voorspellen in plaats van lesgeven.. Ze ziet er heel apart uit met allemaal doeken om en een paarse doek om haar hoofd gebonden;) Maar ze bleek toch heel aardig en ontzettend goed in lesgeven:)!haha

Greetz!

  • 20 Februari 2011 - 10:47

    Berty:

    Hallo Nikkie,
    ja dat is wel even anders dan in Nederland zo'n medicijnman in plaats van een tandarts.
    Hoop wel dat dadelijk het gaatje goed gevuld gaat worden, informeer goed van te voren of het een goede is!
    En misschien kan je Private Teacher je wel het engels instralen hahaha, je weet daar maar nooit.
    Geniet er van en veel succes
    groetjes aan iedereen

  • 24 Februari 2011 - 08:56

    Evelien Spee:

    Heey Nikkie!
    Ik heb toevallig ook een bezoek moeten brengen aan de tandarts, in de wijk consevatory ligt echt eeeen heeeele goeie! Niks geen pijn of viezigheid, als je het adres wil hoor ik het wel;).
    Liefs

  • 24 Februari 2011 - 08:58

    Evelien Spee:

    My god! helemaal in de war, de wijk constantia;). haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikkie

Actief sinds 02 Feb. 2011
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 19832

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2011 - 03 September 2011

London

04 Februari 2011 - 13 Juli 2011

Cape Town

10 Januari 2012 - 30 November -0001

Stellenbosch University

Landen bezocht: