Fresh Connection - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Nikkie Korsten - WaarBenJij.nu Fresh Connection - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Nikkie Korsten - WaarBenJij.nu

Fresh Connection

Door: nikkiekorsten

Blijf op de hoogte en volg Nikkie

24 Februari 2011 | Zuid-Afrika, Observatory


It was wonderful and awesome day today!! Vanmorgen ben ik samen met de secretaresse naar 'Fresh Connection'geweest. Fresh Connection is een maandelijks bijeenkomst bij Pick n Pay om alle medewerkers up to date te houden over alle ontwikkelingen binnen het bedrijf. 'Fresh Connection' wordt gehouden in de bioscoopzaal op het hoofdkantoor. Ik was natuurlijk weer very impressed dat er uberhaupt een bioscoopzaal in het gebouw zit!!!

In het begin kregen we een film te zien over wat Pick n Pay in de maand februari allemaal gedaan heeft voor de community. Ze sponsoren veel sportwedstrijden en geven ontzettend veel eten aan basisscholen. Er zijn er genoeg hier waar kinderen zonder eten naar school gaan en compleet afhankelijk zijn van giften.

Na de film kregen we een toespraak van Raymond Ackerman. Dit is de oprichter van Pick n Pay.(Behoort tot één van de rijkste mensen van Zuid-Arfrika, in maart wordt hij 80) Hij vertelde over zijn eerste winkels en over zijn filosofie die het bedrijf groot heeft gebracht. Hij laat duidelijk merken dat wanneer je veel voor anderen doet, anderen ook veel voor jou doen. Het is een man die ontzettend veel waardering krijgt in dit land.

En nu komt het: Na de speech liep hij naar me toe. Carol, de secretaresse, stelde me aan hem voor. Hij zei me dat hij het fijn vond dat ik vanuit Nederland kwam om in zijn bedrijf mee te werken. Woorden schoten me op dat moment echt tekort. Ik had totaal niet verwacht dat zo'n beroemde man hier in Zuid-Afrika, die miljarden verdient, naar mij (just a student) toekomt om zoiets te zeggen!! Later kwam ik hem nog een keer tegen bij de lift in het gebouw. Hij bedankte me nog een keer en zei 'Hopefully you get a wonderful time here'. En of ik dat heb! Ik kon alleen maar dankjewel zeggen. Nu begrijp waarom mensen zoveel respect en waardering voor hem hebben. Hij kent zijn mensen in het bedrijf en is er voor iedereen. Daar zouden nog veel mensen in de wereld een voorbeeld aan mogen nemen...!

Morgen wordt weer een mooie dag. Dan ga ik eindelijk iedereen ontmoeten die deelnemen aan het Recycle project. Dit wordt "Retailers for Recycling" genoemd. Ook ga ik Sheryl Ozinsky ontmoeten. Dit is blijkbaar ook een 'well-known' person in Zuid-Afrika. Wat heb ik toch een leven hier;)!!

Ciau!!!!!!!!!!






  • 24 Februari 2011 - 17:14

    Berty:

    Geniet ervan, je hebt een hele fijne stage daar!
    Zo zie je maar dat alle bazen niet hetzelfde zijn en ik geloof wel dat je baas ook wel eens de armoede heeft gekend. Gelukkig dat er nog zo'n mensen daar zijn, en het eten mag je wel brengen naar de stageplaats van Paul hahaha, de township van Kaapstad. Daar zullen ze een moord doen voor wat eten.
    Geniet ervan en tot het volgende verhaal, zal het zeker volgen.
    Groetjes, ook iedereen in het huis

  • 25 Februari 2011 - 09:57

    Anne-Marie:

    Wouw, heb je Raymond Ackerman echt ontmoet??? Weet je dat hij een aantal heel interessante boeken heeft geschreven? Maarten is er nu een aan het lezen.
    Als je serieus geinteresseerd bent in een VSB Beurs moet je je alvast aanmelden op de site van VSB want dan heb je blijkbaar iets meer tijd dan tot 1 maart. Doen he?
    We mailen nog.
    groetjes Anne-Marie

  • 26 Februari 2011 - 13:09

    Ellen Droste:

    Hallo Nikkie, woowwww, wat een bijzondere ontmoeting! Ik lees je verslagen op deze site met veel plezier (ben getipt door Kim die tijdens het stagebezoek vertelde dat je hier berichten achter laat). Succes en tot mails via zuydmail. Groeten, Ellen

  • 01 Maart 2011 - 14:57

    Meike:

    Heey Nikkie!

    Echt awesome allemaal!
    Blijf blogjes posten want het is superleuk om ze te lezen!

    X Meike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikkie

Actief sinds 02 Feb. 2011
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 19844

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2011 - 03 September 2011

London

04 Februari 2011 - 13 Juli 2011

Cape Town

10 Januari 2012 - 30 November -0001

Stellenbosch University

Landen bezocht: