Smart Shopper Card - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Nikkie Korsten - WaarBenJij.nu Smart Shopper Card - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Nikkie Korsten - WaarBenJij.nu

Smart Shopper Card

Door: nikkiekorsten

Blijf op de hoogte en volg Nikkie

20 Maart 2011 | Zuid-Afrika, Observatory

Goeiemore!

Vrijdagmorgen begon de dag op stage met 'Fresh Connexion', de maandelijkse update meeting voor al het personeel van het hoofdkantoor van Pick n Pay. Voor de geschiedenis van Pick n Pay was dit een heel bijzondere meeting. Deze dag werd namelijk bekend gemaakt dat zondag de 'Smart Shopper Card' geimplementeerd zou gaan worden in de PnP supermarkten. Pick n Pay is de eerste retailer in heel Zuid-Afrika dat nu een eigen 'klantenkaart' heeft. Een bijzondere dag voor Pick n Pay maar ook voor Zuid-Afrikaanse consument. Na afloop van de presentatie kreeg elk personeelslid een eigen kaart. Dus nu zijn we de eerste studenten in heel Zuid-Afrika met een 'Smart Shopper Card';)! En met 14 studenten is die kaart zo vol:)
Na de presentatie had ik een voortgangsgesprek met de stagebegeleider. Hij was heel tevreden en had vrij weinig aan te merken op mijn werkwijze. Wel heb ik aangegeven dat de communicatie tussen Sebastian, Andre en mij verbeterd kan worden door onze kennis meer te gaan delen. Vaak weten we van elkaar niet wie wat precies aan het doen is. Dus nu hebben we besloten om op elke maandag een 'Teammeeting' te houden om elkaar op de hoogte te houden en om ideeen in te brengen. Ook sta ik nu op punt dat ik even niet verder kan met de opdracht omdat de mensen waar ik informatie van moet krijgen het nu druk hebben met het jaarverslag van het bedrijf. Dus Andre liet me nog andere lopende projecten van de afdeling zien waar ik eventueel aan kan gaan werken. Er zitten heel interessante tussen waar ik graag aan zou willen beginnen. Hier gaan we het dinsdag over hebben. Een voorbeeld van een project is CSI: Corporate Social Investment ofwel Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Hiervoor moet een plan gemaakt worden waarin beschreven wordt waar Pick n Pay nu staat op dat gebied en wat de strategie in de toekomst wordt voor Pick n Pay.
Na het gesprek, om half 11 ’s ochtends mocht ik weer naar huis van mijn stagebegeleider want het was veel te mooi weer (30 graden) om te gaan werken. Daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen;) Dus die middag hebben we op het strand doorgebracht.
Het is nu half 2 ’s nachts hier en we zijn net teruggekomen uit Waterfront waar een hapje hebben gegeten in de haven. Het is gewoon te warm om te gaan slapen nu dus we zitten nog met een paar studenten in de woonkamer.

Groetjes

  • 20 Maart 2011 - 12:40

    Berty:

    Hallo Nikky, wat fijn dat het op je stage zo goed gaat en toch steeds meer leuke dingen erbij krijgt, zo blijft het ook een uitdaging.
    Inderdaad, zo'n kaart is met jullie huishouden zo goed te gebruiken hahaha, 14 man aan het eten en drinken levert wel wat op.
    Verder wens ik je nog veel plezier toe en ik kan natuurlijk wel raden met wie je nog in de huiskamer hebt gezeten!

    groetjes en het ga je goed.

  • 21 Maart 2011 - 06:39

    Jose Smeets:

    dat moet daar toch wel goed zijn, in ieder geval geniet er van nu je de kans hebt grtjs

  • 21 Maart 2011 - 07:43

    Meike:

    Hoezo relaxed dat je om half 11 mocht gaan!!

    fijn dat alles goed gaat!

  • 22 Maart 2011 - 18:17

    Lucy:

    Heee meid,
    Fijn dat je t zo naar je zin hebt daar! :)
    Geniet d'r van!
    xx Liefss

  • 22 Maart 2011 - 19:47

    Oma En Opa:

    Hallo Nikkie.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Een land waar het weer te mooi is om te werken en waar je beltegoed kan verdienen door afval te brengen naar de milieustraat.
    Geniet maar van elk moment.
    Hartelijke groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikkie

Actief sinds 02 Feb. 2011
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 19835

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2011 - 03 September 2011

London

04 Februari 2011 - 13 Juli 2011

Cape Town

10 Januari 2012 - 30 November -0001

Stellenbosch University

Landen bezocht: